Ansatte

leder, IKAJ Norge
Henrik Fjellstad

laget NKSS

Kristiansand Bibelskole ønsker å være en tydelig Jesus-fokusert bibelskole i et kreativt miljø som løfter opp Guds ord som sannhet, snakker sant om livet og har et sterkt fokus på bønn og tilbedelse
— fordi vi tror Guds nærvær forandrer folk.

En lærer underviser elever i klasserommet.

Om Kristiansand Bibelskole

Kristiansand Bibelskole holder til i KRS Live midt i Kristiansand sentrum. Skolen er en del av den norske pinsebevegelsen og er tilknyttet menighetsmiljøet i Filadelfia Kristiansand, samtidig som vi har et mangfold av elever fra ulike kirkesamfunn.

Vi ønsker å være en ressurs i disippelgjøring av mennesker for menigheter på Sørlandet og resten av landet. Vårt mål er at mennesker skal få en trygg identitet i Gud, en levende relasjon med Jesus, bli utrustet til trofast tjeneste og lederskap i den lokale menighet og være en forskjell i samfunnet.

Skolen har tidligere vært kjent under navnet «Bibelskolen i Filadelfia» og «Lev Bibelskole», men endret i 2024 navn til «Kristiansand Bibelskole».
Endringene er en del av et mål om å være en bibelskole for hele Sørlandet, samtidig med et klart mål om å fortsette å tiltrekke oss elever fra hele landet.

En person med gitar leder lovsang i Getsemane, Jerusalem.

Skolens historie

Bibelskolen i Filadelfia

Filadelfia Kristiansand har gjennom sin over 100 år gamle historie hatt ulike perioder med drift av bibelskole.

«Bibelskolen i Filadelfia» startet i 2010 på bakgrunn av en massiv vekst i ungdomsarbeidet i menigheten. Tidligere rektor, Jan Frithjof Bay Gundersen, ledet skolen fra 2010-2022

LEV Bibelskole

LEV Bibelskole har eksistert i 50 år og er en fortsettelse av Smyrna Bibelinstitutt med utgangspunkt i De Frie Evangeliske Forsamlinger (DFEF) i Norge.

Bibelskolen Smyrna Bibelinstitutt ble startet av forstander Arvid Myreng i Tønsberg i 1974 og ble drevet som internatskole i Re kommune frem til 2015.

2015 til 2017 holdt LEV bibelskole til i Drammen og samarbeidet med Intro-menighetene (nå PULS).

I 2017 flyttet skolen til Kristiansand og inngikk etsamarbeid med Filadelfia Kristiansand, der skolen ligger i dag.

Nytt navn – samme visjon

I 2024 endret vi navn til «Kristiansand bibelskole» er en fortsettelse av «Bibelskolen i Filadelfia» og «LEV Bibelskole».

Gi en gave

To elever får kontakt med en fattig albansk gutt.

Ønsker du å støtte Kristiansand Bibelskole?

Vi setter stor pris på gaver fra privatpersoner, menigheter og bedrifter. Det hjelper oss med å drifte skolen.

Ett år på bibelskole er livsforvandlende! Ved å støtte skolen økonomisk er du med og bidrar til at mennesker blir utrustet til et liv i etterfølgelse av Jesus.

Kontonr.: 8220.02.84344

Vippsnummer og mulighet for fast givertjeneste kommer snart ...